Koolhoven & Partners: antwoord op veranderende nieuwsmarkt
‘De nieuwsmakers van Nederland’ spelen in op verschuiving nieuwsvoorziening
Amsterdam, 1 juli 2014 – Het nieuwe journalistieke communicatiebureau Koolhoven & Partners in Amsterdam speelt in op de sterk veranderende nieuwsmarkt. Door dalende advertentie-inkomsten en teruglopende oplages zien steeds meer mediabedrijven zich genoodzaakt om het mes te zetten in het personeelsbestand. Hierdoor komt de nieuwsvoorziening in Nederland steeds meer onder druk te staan.
Als antwoord op deze onwikkeling richt Koolhoven & Partners (‘De nieuwsmakers van Nederland’) zich vrijwel volledig op een sterke nieuwsvoorziening voor mediabedrijven. Koolhoven & Partners is geen pr-bureau in de klassieke zin, maar een journalistiek communicatiebureau dat voor haar klanten journalistieke nieuwsonderwerpen professioneel en actief naar de media brengt.
Nieuws is leidend
Dat kan positief nieuws zijn, zoals een innovatie, een nieuwe trend of een internationaal succes, maar ook negatief nieuws als een massa-ontslag, een FIOD-inval of een calamiteit. Koolhoven & Partners hanteert journalistieke principes voor de selectie van de nieuwswaardige informatie en het uitzetten van de journalistieke verhaallijnen, altijd met een nieuwsinvalshoek. De journalistieke relevantie is leidend. Deze journalistieke briefings worden actief naar de Nederlandse media gebracht, al of niet gevolgd door een persbericht. Het bureau bedient alle soorten media: print, radio, televisie, websites en social media.
Over Koolhoven & Partners
Koolhoven & Partners wordt momenteel gevormd door drie personen. Oprichter Martijn Koolhoven was ruim 25 jaar nieuwsjager en sterverslaggever van Dagblad De Telegraaf. Hij coverde bijna alle grote affaires voor de grootste krant van Nederland. Romke Spierdijk heeft ruim 25 jaar ervaring als spits in de eredivisie van de Nederlandse journalistiek. Hij werkte voor Dagblad De Telegraaf, Talpa, persbureau Novum en Dagblad De Pers. Hij is mede-oprichter van GeenStijl. Lizette Touber is gespecialiseerd in digitale strategie en is een communicatieprofessional met een zeer brede achtergrond. Ze werkte in de televisiewereld bij G.J. Dröge’s ‘Glamourland’ en in de public relations bij onder meer Publicis Consultants | Van Sluis (nu MSLGROUP Nederland) en exPRtease.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Martijn Koolhoven: 06-53161673 of [email protected].