Nieuws maken en PR
Creativiteit, een goed netwerk in de media en een slimme pen. Het is ons vak om ondernemingen, ondernemers, producten en diensten zo goed mogelijk in de media te positioneren. Als u kiest voor Koolhoven & Partners mag u verwachten dat u gedurende een lange periode tussen de oren van de Nederlandse nieuwsconsument komt, die uw boodschap tegenkomt in print, op internet en via radio en televisie.
Verrijken van nieuws
Nieuws dat niet alleen meer op papier verspreid wordt vraagt om een andere aanpak. Daar waar het kan verrijken we het nieuws van onze klanten met infographics, foto’s en video’s. Een infographic maakt stoffige cijfers levendig en wordt makkelijk gedeeld via social media. Hetzelfde geldt voor video’s. In opdracht produceren wij spraakmakende filmpjes om het nieuwsonderwerp van de klant te versterken en deelbaar te maken.
Corporate communication
Waar staat uw bedrijf of organisatie voor, waar ligt de focus en hoe wilt u dat uw klanten uw bedrijf of organisatie zien? Een goed mediabeleid is essentieel voor een succesvol bedrijf: eenduidig en consistent. Wij denken mee, sturen waar nodig en vertalen waar dat moet. Wij zorgen dat uw boodschap begrepen wordt door journalisten. Of het nu gaat om persberichten en jaarverslagen of om teksten voor websites en brochures.
Crisiscommunicatie
De chloorgasontploffing in het overvolle golfslagbad. De FIOD-inval op een vrijdagnamiddag, kort daarna gevolgd door een telefoontje van de verslaggever van De Telegraaf, ‘voor de krant van morgen’. Een crisis kan de reputatie en het imago van de organisatie maken of breken. Koolhoven & Partners is de professionele partij die de taal van journalisten spreekt en die in geval van een calamiteit of crisis de juiste expertise én actie levert.
Digitale strategie
Nieuws wordt steeds sneller en steeds verder verspreid door sociale kanalen en online nieuwssites. Context is belangrijker dan ooit te voren. Bij Koolhoven & Partners bedenken we krachtige verhalen en slimme, deelbare content. Deze digitale strategieën zorgen ervoor dat onze klanten ook online zichtbaar zijn, op relevante kanalen. Met onze geïntegreerde benadering zoeken we altijd naar hoe we nieuws kunnen combineren met social media, content marketing en 'search'.
Mediatraining
Een optreden in de media kan je maken of breken. Een goed media-optreden vereist een gedegen voorbereiding om niet in de journalistieke valkuilen vallen. Hoe presenteert u zich aan een journalist, wat doet u beslist wel en wat beslist niet en wat trekt u aan? En wat doet u met vragen die u helemaal niet wilt beantwoorden? Omgang met de media is een vak. Een vak dat wij beheersen. Eén gouden regel verklappen we alvast: drink met mate, vooral met journalisten.
Evenementen
Niet ieder nieuwsmoment leent zich voor een persbericht. Voor het doen van belangrijke mededelingen kan het effectief zijn een media-event, een persconferentie of een persreis te organiseren. Koolhoven & Partners kan bogen op tientallen jaren ervaring in de Nederlandse media en dus weten we uit eigen ervaring wat het meeste effect heeft. En minstens zo belangrijk: wij weten ook wat u níet moet doen.
Monitoring
Het medialandschap is als een melkwegstelsel waarin iedere planeet z’n eigen boodschap uitzendt. Wij hangen er als een satelliet boven en monitoren alle boodschappen die worden uitgezonden over uw bedrijf, uw producten en uw persoon. Zowel in print en rtv als op internet en sociale media. Waar nodig sturen we bij met een directe media-actie en bereiden we u voor op een actie die komen gaat. Het is een cliché, maar meten is weten.
Corporate content
Uw eigen verhaal of het verhaal van uw onderneming in de vorm van een magazine, brochure, boek of videoproductie. Deze nieuwsdrager kan vervolgens worden gebruikt als nieuwsbrenger naar media, zowel print als rtv en social media. Een nieuwsbrief is een andere vorm om uw verhaal naar relaties, klanten én de media te brengen. Kort, krachtig en effectief. Geen lange teksten, want daar zit in deze tijd van info-obesitas niemand op te wachten.