Ons team bestaat uit hoog opgeleide specialisten die hun sporen in de journalistiek en pr hebben verdiend. Nieuws stroomt hen als bloed door de aderen. Door onze journalistieke ervaring kunnen we onze cliënten met grote deskundigheid bijstaan bij hun media-vraagstukken, zowel online als offline. Wij beschikken over een wijdvertakt netwerk in de Nederlandse media (print, radio, tv, blogs). Wij combineren de ruime ervaring op het gebied van journalistiek en public-relations met de kennis op het gebied van digitale strategie en nieuwe media.
Koolhoven & Partners werd opgericht door Martijn Koolhoven en Romke Spierdijk, maar inmiddels zijn ook andere professionals aan het bureau verbonden. Daarnaast zet Koolhoven & Partners, afhankelijk van de aard van de werkzaamheden, diverse mediaprofessionals in voor het uitvoeren van specifieke opdrachten.
Martijn Koolhoven
Koolhoven & Partners is opgericht door Martijn Koolhoven, ruim 25 jaar lang nieuwsjager en sterverslaggever van De Telegraaf. Hij versloeg bijna alle grote affaires voor de grootste krant van Nederland. Naast zijn baan bij De Telegraaf richtte hij begin jaren negentig een eigen communicatiebureau op en verzorgde hij 25 jaar lang uitgaven en trainingen voor toonaangevende Nederlandse bedrijven. Ook was hij bijna tien jaar werkzaam voor de Gijrath Media Groep (GMG) als special reporter van Miljonair Magazine. Martijn bouwde een fijnmazig netwerk op in het bedrijfsleven en in de journalistiek. Na zijn vertrek bij De Telegraaf in 2011 werkte hij samen met communicatiebureau Sparrow & Partners, sinds 1988 een begrip in de communicatiesector.
Romke Spierdijk
Mede-oprichter van Koolhoven & Partners Romke Spierdijk heeft ruim 25 jaar ervaring als spits in de eredivisie van de Nederlandse journalistiek. Romke was zeven jaar lang verslaggever van De Telegraaf en schreef naast algemene onderwerpen veel over nieuwe media, telecom en games. In 2003 schreef hij met toenmalig Telegraaf-collega Dominique Weesie geschiedenis door GeenStijl op te richten. Bij de lancering van televisiezender Talpa deed hij ervaring op als redacteur en eindredacteur van NSE Nieuws, Entertainment Live en Expeditie Robinson. Daarna werkte Romke enige tijd als redacteur en eindredacteur bij persbureau Novum. Vervolgens was hij vijf jaar lang eindredacteur en redactiemanager van gratis krant Dagblad De Pers.
Felice Geurdes
Felice Geurdes werkt sinds 2018 voor Koolhoven & Partners. Daarvoor heeft zij zich in uiteenlopende functies met redactie en communicatie beziggehouden. Zij studeerde taal- en cultuurstudies aan de Universiteit Utrecht en volgde aansluitend twee masters in de kunstgeschiedenis. Ze was drie jaar assistent-conservator van het Centraal Museum Utrecht en voerde daarna als freelancer copy- en redactieopdrachten uit, waaronder de eindredactie van de trilogie Vijftig tinten grijs. Van 2013 tot 2018 werkte zij voor Reclamij, een crossmediale uitgeverij en marketingbureau op het gebied van de zorg. Zij was hoofdredacteur van vakblad Kraamzorg en vakblad Thuiszorg en voerde de hoofd- en eindredactie voor diverse magazines en boeken. Van 2016 tot 2018 was zij tevens mededirecteur van het bedrijf.
Sjoerd Willen
Sjoerd Willen heeft in de afgelopen jaren ervaring opgedaan bij uiteenlopende nieuwsmedia. Na de afronding van zijn bachelor European Studies en zijn master Cultuurwetenschappen (specialisatie politiek) aan de Universiteit van Maastricht, begon hij in de Limburgse hoofdstad bij de stadsredactie van De Limburger, waar hij eerder stage liep. In 2017 ging Sjoerd aan de slag als redacteur voor het vakblad Binnenlands Bestuur (BB) en verruilde hij Maastricht voor Amsterdam. Bij BB had hij twee jaar lang sociale zaken in zijn portefeuille. Begin 2020 behoorde hij tot de eerste lichting van het ANP Talent Traineeship bij het Algemeen Nederlands Persbureau, waar hij ervaring opdeed bij de redacties binnenland, economie en buitenland. Na het traineeship ging Sjoerd bij het ANP aan de slag als nachtredacteur buitenland. Hij besloot medio 2021 om de switch te maken naar de journalistieke communicatie.
Femke Vogt
Femke Vogt is door haar achtergrond breed inzetbaar. Na de Hogere Hotelschool in Leeuwarden heeft zij haar doctoraalstudie cultuur, organisatie & management aan de VU afgerond. Door haar werkervaring is Femke op organisatorisch, coördinerend en financieel vlak zeer bedreven. Bij Koolhoven & Partners is zij verantwoordelijk voor de financiële administratie, zoals het verwerken van inkoopfacturen, het opstellen van verkoopfacturen, het doen van betalingen en het opstellen van rapportages. Naast haar werk bij Koolhoven & Partners werkt zij als office manager bij Finance Ideas. Daar is zij verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van kantoor en de aansturing van het secretariaat. Daarnaast vallen IT, HR en marketingactiviteiten in haar takenpakket.
Jeroen Vos
Jeroen Vos heeft de afgelopen vijftien jaar veel ervaring opgedaan in de journalistiek. Hij studeerde in 2006 af aan de School voor de Journalistiek in Utrecht, waarna hij aan de slag ging bij persbureau Bak & Bakker. Daarna werkte hij onder andere als freelance-journalist voor het Noordhollands Dagblad, Panorama, Weekend en schreef hij artikelen voor een commerciële uitgeverij. Als journalist voor het vakblad Automotive Magazine onderscheidde hij zich met artikelen die zich kenmerkten door de ondernemer centraal te stellen. In 2022 besloot hij de overstap te maken naar de pr-wereld door te gaan werken voor Koolhoven & Partners.
Remco Tervoort
Remco Tervoort werkt sinds de zomer van 2022 bij Koolhoven & Partners. Daarvoor was hij zeven jaar lang in verschillende rollen actief in de journalistiek. Remco studeerde Media, Informatie en Communicatie aan de Hogeschool van Amsterdam en ging al tijdens zijn studie aan de slag als freelance sportjournalist bij het Noordhollands Dagblad en NU.nl, waar hij eerder stage liep. In 2015 kwam hij in dienst bij Arko Sports Media, kennispartner voor professionals in sport, bewegen en gezondheid. Bij Arko was hij hoofdredacteur van het sportmarketingplatform SPORTNEXT en ondersteunde hij diverse organisaties, zoals de KNVB, KNSB en Kenniscentrum Sport bij hun communicatie richting leden en vrijwilligers.
Brigit Oomes
In haar werk combineert Brigit twee liefdes: mensen en verhalen maken. Sinds 2023 doet ze dat als pr-strateeg bij Koolhoven & Partners. Na een aantal jaren als communicatieprofessional bij nationale en internationale boekenuitgeverijen stapte ze in 2010 volledig over naar de journalistiek. Ze werkte als redacteur, verslaggever en eindredacteur bij verschillende opdrachtgevers, waaronder VARA, TVBV en NOS. Ook was ze vanuit Bureau Regio betrokken bij de totstandkoming van het NOS Journaal Regio. Vanuit haar werk als tekstschrijver en door haar ervaring met politieke journalistiek sloot ze aan als strateeg bij SUE & the Alchemists. Ze volgde daar ook de opleidingen tot Behavioural Designer. In haar vrije tijd maakt Brigit podcasts. De kennis van woord, beeld en gedrag zet ze in om van elke pr-actie een succes te maken.